Larissavdg.reismee.nl

Vang vieng

Zo 5 dagen verder en nog steeds in Vang vieng. Dat had ik niet verwacht.. dacht hier zo 1 a 2 dagen te blijven.

Je moet Vang vieng zien als een soort van Mallorca, lloret de mar party stad! Vang vieng staat bekent om het tuben: tuben is met een binnen band van een vrachtwagen een rivier af en dan stop je bij elk barretje wat je tegen komt. In die barretjes krijg je gratis shotjes en heb je allemaal activiteiten.

Levens gevaarlijk is het zeker van rotsen springen, parkoer lopen in de bomen op 4 meter hoogte als je flink gezopen hebt. Het schijnt allang niet meer het tuben te zijn van wat het ooit was. Teveel dooie gevallen en te erge ongelukken. Maar dat laat mij de pret niet bederven kom maar op!

Dag1: je raad het al om 11 uur werden we opgehaald door een tuktuk die ons af zou gaan zetten met de banden boven op het autootje gebonden. Met ze 7e in de tuktuk met het eerste biertje in onze hand. Wat een gezelligheid!! Elk barretje had iets anders zo hebben we bier gepingpongd, volleybal gespeeld in de modder, basketbal gespeeld onder een tuinslang en heerlijk uit me bol gegaan op de muziek. Ohja een regel was dat je voor 6 uur terug moest zijn zodat je met de tuktuk terug naar het centrum gebracht kon worden en de band optijd kon inleveren om je borg terug kijken.

Zaten we braaf optijd in het busje wilde die man eerst geld zien maar niet iedereen had genoeg bij zich. Zo besloten we zelf wel met de band terug te gaan de rivier af tot dat we bij het cetrum zouden aan komen. De borg kregen we toch niet meer terug.

Zaten we allemaal aangeschoten in ons bandje druk te kletsen werd het uit het niets donker... Uhmm dat was dus reden 2 vanuit de organisatie. Geen malloten dronken mensen op het water in het donker.

Wij druk bezig met vooral niks doen en we zagen geen hand voor ogen meer op het water. Uurtje later schenen eropeens allemaal zaklampen op ons. Er kwam een locale man aangevaren die ons vertelde onmiddellijk het water uit te gaan en ons gelukkig wel een lift terug wilde geven.

Vond het een super leuke dag!

Dag2 met het groepje naar de blue lagon geweest. Super mooi blauw water waar je in kan springen van af een hele grote boom. Jammer genoeg waren we hier natuurlijk niet de enigste, er stonden hier wel 8 touringen bussen vol met aanmoedige chinezen. Elke keer als er iemand het water in sprong van ons of hun ( chinezen natuurlijk met een zwemvest aan) gingen ze juichen en klappen.

Het uitgaan in Vang vieng is ook iets aparts.

Je begint bij bar 1 om 21:00 en je mag een heel uur gratis drinken. Vervolgens ga je naar bar 2 van 22:00 en daar mag je weer een uur gratis drinken. En als je om 23:00 terug gaat naar bar 1 krijg je dar weer een drankje gratis. Geen idee wat het nut hier van is! Maar ik vind het helemaal mooi!! Daarna nog naar een mooie club geweest tot uurtje of 04:00 waar heerlijke werd gedraaid! Voelde mij helemaal thuis!!

Dag3: zijn we weer iets heeeel toeristische gaan doen. Weer met een band het water in en door een donker cave gevaren! Met onze vrienden de chinezen natuurlijk. Vond het doodeng om in het donker in je bikini in een band te zitten met een zaklamp op je hoofd en de uitweg maar zien te vinden binnen in een grot. Nooit meer krijg weer de kriebels ervan als ik er aan denk. Vanuit de caves terug kajakken naar het centrum van vang vieng. Onderweg heerlijk in een hangmat gelegen in een van de barretjes van het tuben.

Dag4: elke ochtend die wij tot nu toe hebben gehad was het hetzelfde. We meeten met ze alle in een restaurant waar je lounge banken hebt waar je tijdens ontbijt naar friends kan kijken. Toen ik dat zag de eerste dag "naja wat ongezellig niemand praat met elkaar" nou de kater komt later zeggen ze wel eens. Iedereen zit hier zijn kater te verwerken en simpel friends weg te kijken. Hahah heerlijk!

Laatste dag vang vieng dus je raad het al! Tuben again! Nieuwe week dus er waren nu allemaal andere barretjes open! Heb het weer super na mijn zin gehad. Op een evenwichtsbalk wedstrijdjes gedaan. In een plas met modder gevolleybald, een parkoer gelopen tussen de bomen, en natuurlijk lekker gevaren op mijn band.

Laatste avond jammer genoeg niet mee gekregen omdat ik ben gaan slapen drinken met zulk mooi weer toch niet zo verstandig.

En ja ik let goed op me zelf zorg goed voor mijzelf en mijn vrienden om mij heen.

Maak je daar maar niet druk om! Kom met al mijn lichaamsdelen thuis de 20e van maart en niet met minder hersencellen! Beloofd!

Xxxlarissa

Reacties

Reacties

Esmee

Geweldig nichtje. Ik geniet van je verhalen. Je schrijft erg leuk! Kan niet wachten om je verhalen persoonlijk te horen en de foto's uiteraard! Dikke kus xx

Marjan

Het is nu voornamelijk feesten hè haha. En je eindigd wel heel grappig want ja de ouwe lui denkt nu na je laatste reisverslag "oh God als ze maar uitkijkt" dat snap je zeker wel. ????. Maar je foto s in het prachtige water zijn wel heel gaaf weer. Wat is de volgende bestemming? Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!