Larissavdg.reismee.nl

Richting laos

Dat was een grapje "vandaag met de slowboat naar laos" had echt geen idee dat het 3 dagen zou gaan duren. In de ochtend opgehaald door een taxibusje waar veelste veel mensen in zaten dat werd lekker op de backpacks zitten. Dacht dat het een kort ritje zou worden maar dat viel mij vies tegen. Helemaal rijdend van chang mai naar de border van Laos. Onderweg allemaal onnodige toeristische tempels bezocht waar ik geen eens een foto van heb gemaakt zo bijzonder vond ik. Laat in de middag aangekomen in chiang knhong mocht ik heerlijk overnachten in een soort van vrouwen gevangenis. Weer wat anders dan de luxe die ik gewend was bij arkefly.

Uiteindelijk een super leuke avond gehad in en bar van een Britse eigenaar die ons allemaal nieuwe drank spelletjes heeft geleerd. In de pub stond ook een fiets met als je naar links stuurde ging de fiets naar rechts en als je naar rechts stuurde natuurlijk naar links! "Als je mij kan rijden mag je de hele avond gratis drinken" heb er alleen naar gratis blauwe plekken aan over gehouden hahaha

Dag erna bij de border mijn visum opgehaald. Gelukkig had ik daar nog een plekje voor over in mijn paspoort. Toch moet ik maar eens gaan opletten waar iedereen zijn stempel neer stempelt in mijn paspoort, Aangezien ik het idee krijg dat iedereen van de douane maar lukraak wat neer stempelt.

Zo eindelijk op de slowboat op naar luang prabang dat is ongeveer 15 uur varen. De eerste dag hebben we 7 uur gevaren naar een klein plaatsje naast de rivier in pakbeng.

Tijdens het avond eten kwam er een locale jongen naast ons zitten en schonk ons bananen wiskey wat een smerige bende hier ben ik final van over me nek gegaan. Hij vertelde ons dat er boven op de berg een club was en dat hij ons daar wel naar toe zou nemen. Wie heeft er nou geen zin in een feestje!!

Hoppa wij met 6 man de berg op! Je kon geen hand voor ogen zien en het pad waar we om hoog gingen hield op met bestaan... "Hmm raar" Wat een drama onderweg 3 keer gestopt om te zeggen dat we terug wilde want we vertrouwde het toch niet helemaal. De ene dacht dat hij gewoon naar zijn huis ging en daar muziek zou aanzetten met en beerlao. En de andere was bang zijn organen te moeten missen... Uiteindelijk aangekomen was er wel degelijk een club en nog een mooie ook. Voelde mij eindelijk een keer groot tussen alle locale! mooie avond! ( terug weg ging overigens heel snel haha )

Tweede dag op slowboat is er een leuke groep met mensen ontstaan.

Paar nederlanders, Duitsers, Canadese, en het franse meisje nog waar ik ook de jungle mee ben in geweest. Aangekomen in luang prabang slaaplek gezocht voor 10 man.

Eerste echte dag in luang prabang was super! We zijn met het groepje naar de watervallen gegaan in .....

Echt super mooi! Mooi blauw water maar na 20 cm word het troebel waar door je niet zag dat die fish spa visjes aan je voet begonnen te knagen " schrok me rot"

In de avond naar een soort van strand club gegaan alleen dan zonder strand haha ook wel Utopia genoemd. Alles sluit hier vroeg, uurtje of 12 maar dan kan je erna nog naar de bowling club. Leuk dacht ik zin om weer een avond lekker gek te doen en te dansen.. Nou eemaal aangekomen de naam zegt het al was het natuurlijk een bowling centrum! Geloof me ik heb nog nooit zo leuke zweer gezien in een bowling centre. Naast dat zelfs hier iedereen vraagt of je wat te roken wilt.

In de avond terug bij het hostel konden we bij elkaar in bed gaan kruipen aangezien er in een paar van onze bedden iemand anders lag te pitten. De eigenaar had waarschijnlijk onze spullen van bed afgehaald en op nieuw verkocht maar geen geld terug hoor.. Hufter!

Laatste dag luang prabang wilde we opnieuw een waterval opzoeken om lekker te chille bruin te worden en niks te doen. Het leek wel een grap er was wel een waterval alleen zo der water! Erg indrukwekkend om te zien not...

Dachten we leuk even met zijn 6e een klein rondje te lopen de berg op. Voelde het na een paar uur met het zweet op je rug en een te zware tas alsof ik Panama de weg kwijt was geraakt en de olifanten poep van elke km opnieuw moest gaan herinneren.

Nu onderweg met een mini busje naar vang vieng! Vandaar dat ik eindelijk tijd heb om mijn verhaal te schrijven. Niemand mag mij meer vertellen als ik thuis ben dat ik verslaafd ben aan mijn iphone.

Vind laos echt een super mooi land! Kijk ook de foto's!!!!

Veel liefs larissa!

Reacties

Reacties

Erik

Super leuk verslag weer. Mooi geschreven. Het blijft een heel groot avontuur. Kijk wel uit voor de kleine Aziatische mannetjes hoor. En niet gaan coma zuipen. Doe dat maar hier in Nederland. Kan ik je altijd nog ophalen met de auto. Geniet ervan. En ik kan niet wachten op je volgende verslag. Dikke kus, pap......mis je wel een beetje hoor.

linda vdg

Mooi verhaal weer. Kijk je uit met die kleine laos gasten. Enne gratis dr fish is ook wel weer leuk heb gelijk gladde voetjes. Nog veel plezier en totnje volgende verhaal. Xxx

Marjan

Leuk weer wat van je te horen. Jij zal wel een behoorlijke conditie hebben als je terug komt met al dat berg beklimmen! Wel weer een hele reis zeg die je nu weer gemaakt hebt. Je moet toch gebroken zijn na al die uren busjes en bootjes. Maar zo te horen zeer de moeite waard maar waar vind ik de foto s? Kusjes xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!