Larissavdg.reismee.nl

Laos/ cambodja

Aangekomen en vientiane en lekker niks gedaan, dit is de hoofdstad van Laos. Veel hostels met veel backpackers. Eerste avond lekker een steak gegeten in een echt Belgische restaurant. Boven op het terras kon je de night market bewonderen en de overkant van de rivier bekijken waar thailand aan vast ligt. Laatste avond van tim, groepje van Laos valt steeds meer uitklaar haha! Dit hebben wij super gezellig afgesloten met een potje kaarten!

Tweede dag van vientiane lekker gezwommen met de meiden in een plaatseijke binnen zwembad voor locale in de stad! Wat was dat lekker zeg! Nog steeds flink aan het verbranden aangezien de zon hier vol op schijnt en mijn huid er echt niet tegen kan.. Laatste avond maaltijd met de meiden gehad weer lekker Europees gegeten dit keer pizza!!

Oh vergissing toch niet de laatste avond. Ik heb mijn busreis omgeboekt voor een vliegreis meteen naar Cambodja, naar de phnom phen.

Laatste dag in Vientiane een fiets gehuurd met de meiden. Best een armoedige stad veel zwervers en kleine kindjes die bedelen om geld. Die naar je toe komen als je aan het eten bent en aan je blijven plukken. :(

Nu onderweg in het vliegtuig naar phnom phen. En ik ga bijna over mijn nek... Er zit een chinees naast mij die de godganse tijd zijn snot naar boven haalt en daar smakkelijk van zit te genieten en na te kauwen. Hoe walgelijk.. Kan je hier wat zeggen? Hmm Laat maar ik doe wel muziek in!! ( Daardoor heb ik wel mijn maaltijd gemist, Misschien maar beter ook xD)

Phnom phen it's weer een grote stad waar het krioelt van de scooters en de tuktuk, heb dat wel een beetje gezien inmiddels. Toch is het anders in Cambodja, alle mannen verdraaien hier bijna hun nek omdat er een blanke vrouw langs rijd. Niet normaal sta je voor het stoplicht te wachten in de tuktuk en kijken ze je bijna het wagentje uit. Best ongemakkelijk en niet zo fijn als je alleen reist. Op advies van de chauffeur ben ik naar een hostel gebracht 11 backpackers midden in de stad ideale plek om te verblijven. Omdat ik mij de eerste dag niet zo veilig voelde in de stad ben ik het hostel gebleven en heb ik een Engels boek gevonden in mijn dorum en ben lekker gaan uitrusten.

Ik ben er stil van, the killingsfeelds in Cambodja wat een verschrikkelijk en hart verscheurende geschiedenis hebben deze mensen moeten door staan. Als je het park in loopt kan je een soort van cd-speler krijgen in je eigen taal en zo een toer lopen op elke plek kan je het bandje aanzetten, zo word er vervolgens wat verteld en uitgelegd.

Het meeste wat mij aangreep was een versierde boom met allemaal armbandjes. Naast de boom lag weer een massa graaf. Dit was en graf met allemaal baby's de boom werd gediend als moordwapen hier sloegen ze de baby's dood tegen en dumpten ze vervolgens in het graf naast de boom. Dit kan je je toch niet voorstellen. Ik heb mijn armbandjes die ik gekocht heb in luang prabng uit mijn tas gehaald en ook als eerbetoon opgehangen aan de boom.

Eenmaal terug in mijn hostel kwam ik aan de praat met een Canadees meisje, zij nodigte mij uit om vanavond samen met een locale jongen die zij eerder al ontmoet had, een wandeling te maken door de stad en al het locale eten te proeven.

Wauw wat een ervaring! En wat een super aardige jongen. Hij had dit nog nooit eerder gedaan. Eerst kraampje kregen wij gefrituurde kikker, gefrituurde ei en gehaktballen. (vraag me niet wat voor ballen het waren..)

Het gefrituurde ei bederfte meteen mijn eetlust van de rest van de dag. Gatverr!! Het was een hart gekookt ei met de embryo er nog in. Ga na dat je met je lepel een eitje opmaakt en op het moment dat je een hapje hebt een hoofdje van een kuikentje eruitvalt!! Bleghhh smakelijk was het wel maar vond het toch te zielig. Is toch raar dat het dier ooit geleefd heeft maar nooit geboren is..!

Wat ik het lekkerst vond waren suiker staven.

Je moet het zien als hele grote groene takken, als je die fijn perst komt er limonde uit. Dit drink je als een shake en schijnt heel goed te zijn voor je tanden en keel. Ook is dit verkrijgbaar in blokjes. Hier moet je dan opkauwen en dat geeft een beetje het idee van kauwgom aangezien je het niet kan doorslikken. Heel smakkelijk en lekker zoet!

Thoun De aardige jongen die ons had rondgeleid komt uit de bergen van Cambodja. Met een klein beetje geld is hij naar de grote stad is verhuisd. Daar is hij gaan werken en voor maar 40 dollar per maand moeten zien te overleven. Hij wilt graag een eigen kookschool beginnen. En mensen de smaak en de cultuur van Cambodja laten proeven in eten. Daarom heeft hij ons ook meegnomen! Super lief en het eten was ook nog lekker!

Nu onderweg naar bangkok, alweer een grote stad maar blijf er niet lang gelukkig. Ga in de vanavond meteen door met de bus naar het zuiden! Heeerlijk

ZON ZEE STRAND

Xxxlarissa

Reacties

Reacties

lindavdg

Mooi verhaal en mooi gebaar van je armbandjes vreselijk wat daar is gebeurd. Ben wel blij dat je straks weer onder de mensen bent alleen daar is niet zo fijn. Fijne reis verder.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!