Larissavdg.reismee.nl

Koh Phi Phi

Koh phi phi

Wat een reis, de nachtboot van koh tao genomen naar suratthani 100e stapelbedden over de hele boot geplaatst. Vanaf suratthani de bus naar krabi en toen een mooie tocht over de zee naar Koh Phi Phi. Wat een super mooie eiland. Vind Koh Phi Phi het mooiste eiland van wat ik gezien heb. Vanwege alle mooie uitstekende rotsen. Naast Koh phi phi ligt nog een prachtig eiland met hagelwitten stranden daar is een film van james bond opgenomen. Ook wel maya beach genoemd! ( veelste toeristische)

Blijkbaar kennen ze op dit eiland geen tuktuks en dergelijke vervoers middelen. Wij werden opgehaald te voet en onze bagage ging mee in een soort van kruiwagen. Dan loop je door allemaal kleine straatjes naar het geusthouse.

De eerste dag zijn we met een taxiboot naar het andere eiland gevaren. Daar hebben wij gesnorkeld tussen alle visjes. Niemand mag mij meer vertellen als ik het water weer eens niet durf in te springen in nederland. Dat de vissen banger voor jou zijn dan hen voor jou. Aangezien hier alle vissen bij de oppervlakte zwemmen en met zijn 50e om je heen. En als je vervolgens nog lekker bent knabbelen ze ook aan je. Is omdat het helder water is en de visjes er leuk uitzien. Vervolgens door gevaren naar het beroemde strandje maya beach! Super mooi ligt het in een halve maan vorm tussen 50/60 meter hogen rotsblokken. Als je de toeristen weg zou denken zou je denken dat je in de film the beach zit. Maar dat was helaas niet zo.

Aan het einde van de dag vaarde we de zee nog een keer op om daar naar de zonsondergang te kijken!

De volgende morgen stonden we vroeg op om een super mooie ochtend duik te maken.. Echt de mooiste duik tot nu toe. In koh phi phi duiken is echt een aanrader. Je ziet super veel vissen, schollen met allemaal verschillende soorten vissen, octopussen, heel veel finding nemo visjes, water slangen, en zelfs haaien. Pff toen schrok ik wel even hoor het zijn geen grote haaien maar ze zwemmen zo snel en veranderen plotseling van koers. Met mijn GoPro mooie filmpjes en foto's kunnen maken die volgen snel.

In de avond nog een keer naar het strand gegaan. Nu echt voor de laatste keer naar een vuurshow gekeken. Kan er geen genoeg van krijgen. De mannen hier in koh phi phi maken er veel meer een act van! Voor de laatste keer nog gelimbodanst en ohja wisten jullie dat ik mijn eerste nacht in Bangkok mijn nieuwe slippers ben verloren. In de vroege morgen heb ik perongeluk de verkeerde aangedaan. Deze waren zwart ipv blauw en helemaal uitgelopen. Daarom

Had ik nieuwe slippers gekocht in koh Phangnan. En die zijn vannacht door iemand anders meegnomen. Gaat lekker zo...

Vandaag verteken wij weer terug naar bangkok. Daar mijn verjaardag vieren en dan weer lekker naar huis!

Reacties

Reacties

Romy

HAPPPY BDAY SPEK! Nou heb ik je echt op elke manier gefeliciteerd.. Tot vrijdag skeetje!

linda vdg

Lieve lis mooi verhaal je foto's van het duiken waren ook heel gaaf. Ben dan ook benieuwd naar je andere duikfotos. Nog een paar dagen en dan staan wij op schipper! Zo fijn dat wel dan weer terug bent! Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!