Larissavdg.reismee.nl

Koh tao

Yeehy weer iets kunnen doorstrepen van mijn bucketlist! Mijn duikbrevet voor open water in the pocket. Wat was dit gaaf om te doen. De cursus duurde in totaal 3 dagen. En dat ging als volgt.

Bij een Nederlandse duikschool heb ik mij laten aanmelden op advies van tim aangezien hij daar vorige week zijn open water gehaald had.

Eerste ochtend wat theorie doorgenomen, normaal gesproken zou je in Nederland eerst in een zwembadje gaan oefenen maar wij konden meteen met een boot mee naar de zee en daar het water in springen.

Nooooit meer dacht ik niks voor mij! Wat een akelig gevoel is dat zeg! Je springt met dat hele pak het water in en blijft drijven door je zwemvest. Als je het mondstuk in je mond stop je masker op zet het zwemvest leeg laat lopen zink je letterlijk naar de bodem. Je ziet het water langzaam langs je duikbril weg glijden en daar ga je onder water. op een onnatuurlijk manier ben je aan het ademen. Vond dit zo een raar idee dat ik meteen dacht morgen geen cursus meer voor mij! Hahah gelukkig was ik niet de enigste en dachten de twee meiden waar ik mee de duik cursus deed het zelfde. Wij zijn natuurlijk wel doorgegaan. Een andere jongen in onze groep is er wel mee gestopt. ( dit gebeurd bijna nooit!)

De Eerste duik in de middag was ongeveer op 15 meter diepte. Derek onze duik instructeur leerde ons alle skills, je masker onder water vol laten lopen en weer leeg maken. Je mond stuk uit doen en op nieuw terug plaatsen ga zo maar door.

Dag erna in de morgen weer wat theorie besproken. Daar werd ons verteld dat we vandaag onze eerste diepe duik zouden gaan maken. Als je van de boot af springt ligt er een touw naast de boot die afzakt naar de bodem die moet je volgen en elke meter in je neus knijpen om te klaren. De duikers onder ons weten dat als je eenmaal beneden bent dat je niet meteen terug naar oppervlakte kan, omdat je anders een decompressie ziekte kan krijgen. Best eng idee toch?

Daar lag ik dan in het water, bezig mijn zwemvest te verlossen van alle lucht. Ik daalde langzaam naar beneden met een hand aan het touw vast.. Op 4 meter diepte kreeg ik een paniek aanval. "Nee he dat gaat mij toch niet gebeuren" het idee dat je zo omlaag gaat met mensen voor en achter je. de bodem niet kunnen zien maakte mij zo bang...! Ja hoor terug naar boven op adem komen en het knopje omgezet ( blij toe)

Deze ervaring zou je met iedereen willen delen. Het is Super mooi onder water overal waar je kijkt mooie grote en kleine visjes. Het koraal de rotsen onder water adembenemend. En vooral het mooie heldere water. Ik heb zelfs nemo gezien! Dit had ik nooit willen missen.

Laatste duikdag mijn brevet gehaald voor open water. Dit keer op 18 meter diepte. Wat examen opdrachten gedaan en kunnen genieten van de omgeving onder water. Super blij met het groepje meiden waar ik in zat alles ging lekker vlot en we hadden het allemaal snel door. In de avond werd dat gevierd met de duikschool onder het genot van een drankje. Jammer genoeg heb ik dit niet kunnen vieren zoals de rest. Aangezien ik toch wat hoofdpijn had over gehouden van het duiken.

Laatste dag op koh tao met de mannen mee wezen kickboksen en nu op naar koh phi phi. Nog een mooie duik daar maken en dan zit het er alweer bijna op!

Xxlarissa

Reacties

Reacties

linda vdg

Mooi verhaal maar best een beetje eng mij niet gezien. Maar nu kun je ook lekker duiken in Mexico en curaçao. Geniet er nog van en tot volgende week????????

Erik

Wat een spannend avontuur zeg. Lijkt wel een spannende speelfilm. Stoer zeg met die zware flessen op je rug. De wonderlijke wereld onder water kennen we helemaal niet. En die is juist zoooo groot en mooi. Volgende reis zeker naar de Malediven. Dat schijnt het duik paradijs te zijn. Is je brevet overal geldig?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!